You are here: Home / Pilates

Pilates

Τι είναι η μέθοδος Πιλάτες

H μέθοδος Πιλάτες είναι μία αυτό -βιωματική μέθοδος εκγύμνασης η οποία σχεδιάστηκε από τον Joseph Hubertus Pilates (1880-1967). Ο Πιλάτες γεννήθηκε στην Γερμανία και ήταν Ελληνογερμανικής καταγωγής. Το 1926 μετανάστευσε στην Αμερική και συγκεκριμένα στην Νέα Υόρκη όπου και άνοιξε το πρώτο στούντιο πιλάτες.

Άρχισε να γίνεται γνωστός σε καλλιτεχνικούς κύκλους κυρίως χορευτών, για αυτό και το πιλάτες αφομοιώθηκε από τον χορευτικό κόσμο και έγινε πρωτίστως γνωστό ως dancer’s stretching. Η μέθοδος εξαπλώθηκε μετά τον θάνατο του από τους μαθητές του πρώτα στην Αμερική και μετέπειτα σε όλο τον κόσμο για να φτάσει σήμερα να είναι μια μέθοδος με πολύ μεγάλη απήχηση.

Το Pilates είναι γεμάτο αντιθέσεις, είναι περιέργως σκληρό και παράλληλα αιθέριο, ταυτόχρονα απλό και πολύπλοκο. Ορισμένοι άνθρωποι αντιλαμβάνονται και εκτιμούν αμέσως τα αποτελέσματα της μεθόδου από την πρώτη φορά που δοκιμάζουν. Άλλοι είναι της άποψης ότι είναι μια άσκηση επαναλαμβανόμενη και βαρετή. Όταν όμως περάσουν κάποιοι μήνες κάνοντας την ίδια άσκηση ξαφνικά βρίσκουν πρόσβαση σε καινούργιες πληροφορίες όσον αφορά το σώμα τους. Όποια και αν είναι η αρχική άποψη το αποτέλεσμα παραμένει ίδιο: το σώμα μεταμορφώνεται. O ίδιος ο Pilates συνήθιζε να λέει ότι «σε 5 μαθήματα αρχίζεις να αισθάνεσαι την διαφορά, σε 10 μαθήματα το αισθάνονται και οι άλλοι, σε 20 μαθήματα έχεις ένα εντελώς καινούργιο σώμα».

H μέθοδος Pilates επικεντρώνεται στη συμμετρική στάση του σώματος, στον έλεγχο της αναπνοής, στην ενδυνάμωση των κοιλιακών, στη σταθεροποίηση της σπονδυλικής στήλης, της λεκάνης και της ωμοπλάτης. Επικεντρώνεται επίσης στην ευλυγισία των μυών , στην κινητικότητα των αρθρώσεων και στην ενδυνάμωση μέσω του ολικού εύρους κίνησης. Αντιμετωπίζει το σώμα σαν σύνολο για αυτό και δεν προκαλεί τραυματισμούς. Κάτι που καθιστά την μέθοδο και σαν άριστο μέσo αποκατάστασης τραυματισμών και χρόνιων παθήσεων.

Το 1945 σε μία προσπάθεια του να γίνει γνωστός στο ευρύ κοινό , ο Πιλάτες εξέδωσε το πρώτο του βιβλίο «Return to life through Contrology». Εκεί παρουσίασε το πρόγραμμα ασκήσεων εδάφους. Είναι συγκεκριμένες ασκήσεις εμπνευσμένες από διάφορα είδη γυμναστικής όπως η ενόργανη γυμναστική, η yoga κ.α., οι οποίες ζευγαρώνονται με συγκεντρωμένες αναπνευστικές συνήθειες.

Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μια αυτόνομη μέθοδος εκγύμνασης και αδιαμφισβήτητα αποτελεί ένα σημαντικό συμπλήρωμα για την λειτουργική εκγύμναση του σώματος καθώς και ένα φυσικό μέσο αποκατάστασης . Η μέθοδος Πιλάτες μας διδάσκει ιδανικά πράγματα για το σώμα μας, τα οποία και μπορούμε να μεταφέρουμε στην καθημερινότητα μας. Ακόμα και ένας αθλητής μπορεί να επωφεληθεί αρκετά από τις γνώσεις αυτής της μεθόδου. Ο ίδιος ο Πιλάτες ήταν άλλωστε πυγμάχος, ακροβάτης, σκιέρ κ.α.

Οι ασκήσεις της μεθόδου είναι χωρισμένες σε επίπεδα οπότε είναι ιδανικές για κάθε επίπεδο φυσικής κατάστασης. Κάποιος που δεν έχει ασχοληθεί καθόλου με άσκηση και απεχθάνεται τα βάρη ή το αερόμπικ μπορεί να βελτιώσει την δύναμη και την αερόβια ικανότητα του μέσω του πιλάτες. Από την άλλη εάν ήδη κάποιος γυμνάζεται, η μέθοδος Πιλάτες θα τον βοηθήσει να κάνει καλύτερα την αθλητική του δραστηριότητα.

Η σωστή στάση του σώματος που εξαρτάται από την σωστή στήριξη της σπονδυλικής στήλης, την ενδυνάμωση και επιμήκυνση των μυών, είναι η βάση του Πιλάτες και κατ’ επέκταση η βάση για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού μας.

Η φιλοσοφία του Josheph Pilates έλεγε πως αν ελέγξουμε το κέντρο μας (δηλαδή πλάτη, κοιλιακούς και ραχιαίους) μπορούμε να ελέγξουμε και τα πάντα στη ζωή μας. Το σώμα δουλεύεται από μέσα προς τα έξω γεγονός που επιφέρει μεγαλύτερη διάρκεια στο αποτέλεσμα εν συγκρίσει με άλλες μορφές γυμναστικής.

Η σωστή αναπνοή, η ροή των κινήσεων, η συγκέντρωση, η ισορροπία και ο έλεγχος του σώματός μας είναι κάποια από τα βασικά στοιχεία που πλαισιώνουν αυτή τη μέθοδο.

Ειδικά προγράμματα Pilates

Pilates για Εγκύους

Απόλυτα ασφαλές και για τις εγκύους:
Τις ασκήσεις του Pilates μπορούν να κάνουν και οι έγκυοι, αποκτώντας έτσι καλύτερο έλεγχο των μυών της λεκάνης τους. Φυσικά, αυτό προϋποθέτει τη συγκατάθεση του γιατρού.

Η συγκεκριμένη μέθοδος εναρμονίζει κάθε κίνηση με σωστή αναπνοή έτσι ώστε να αποφεύγονται τα πιασίματα και τα πρηξίματα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Επίσης η διαδικασία του τοκετού γίνεται πολύ ευκολότερη. Ο καλός μυικός τόνος των μυών της λεκάνης κάνει πιο εύκολη την εξώθηση του νεογνού κατά την διάρκεια του τοκετού.

Όσο προχωρά η εγκυμοσύνη, μειώνονται απλά οι ασκήσεις που μπορεί να εκτελέσει η έγκυος και γίνονται παραλλαγές αυτών.

Pilates για Παιδιά – Εφήβους

Τα παιδιά σήμερα είναι λιγότερο δραστήρια από ποτέ, χάρη στην εξαφάνιση της γυμναστικής στο σχολείο, βάρος σχολικής τσάντας και λάθος στάση σώματος στο διάβασμα και Η/Υ, όλοι αυτοί οι λόγοι και άλλοι πολλοί είναι που μας οδήγησαν στο να φτιάξουμε εδώ στο στούντιο παιδικό τμήμα πιλάτες.

Πολλοί ενήλικες έχουν αναπτύξει ελαττωματικά μοντέλα κίνησης στο σώμα τους από την έλλειψη ενημέρωσης, η οποία οδηγεί σε μη φυσιολογικά μοτίβα πυροδότησης και κακής στάσης του σώματος. Ένα από τα βασικά οφέλη του Pilates για παιδιά είναι ότι αναπτύσσει αυτή την επίγνωση του σώματος σε νεαρή ηλικία, έτσι ώστε, καθώς γερνούν, μπορούν να αποκρούσει τον πόνο και την έλλειψη σταθερότητας και την κινητικότητα που έρχεται με τη συνήθη κακή στάση του σώματος.

Τα οφέλη του Πιλάτες για τους μικρούς μας φίλους:

  • Ενίσχυση των μυών του κορμού
  • Βελτιώνει την ευλυγισία
  • Βελτίωση της ισορροπίας και του συντονισμού
  • Βελτίωση της στάσης του σώματος
  • Την πρόληψη των τραυματισμών
  • Βελτίωση της συγκέντρωσης
  • Αύξηση της αυτοεκτίμησης και της εμπιστοσύνης
  • Διαχείριση βάρους

Οι ασκήσεις Pilates είναι χρήσιμες για τα παιδιά που κάνουν χορό, μπαλέτο, ποδόσφαιρο και άλλα αθλήματα καθώς τους βοηθά να βελτιώσουν την ισορροπία και το συντονισμό τους.